Nyhet-nye-saltimer-13

Timeplan med nyheter

Vi er meget stolte av å kunne presentere en av Norges råeste, største og mest varierte timeplan til våre medlemmer.

Her finner du hele 7 nye saltimer og de siste trender samt mange kombinasjonstimer.

Klikk her for kombinasjonsforslag-timeplanen

Høst nyheter:

DanceStep:
Morsom og utfordrende koordinasjon på stepkassen. Dette er timen du virkelig får brynet de «små grå».
Her er trinnkombinasjoner og treningseffekt i fin forening.
Passer for deg som har trent step før og som liker utfordringer.

FKS (Full Kroppsslynge):
Utviklet av marinejegere med fokus på trening og utvikling av styrke, balanse, fleksibilitet og kjernemuskulatur. Din egen kroppsvekt er eneste motstand i denne treningsformen.
Fordeler med bruk av FKS (Full Kroppsslynge).
Raske og effektiv fullkropps treningsøkt
Utvikling av en sterk og stabil kjernemuskulatur.
Utholdene styrketrening
Øker bevegelighet
Kan brukes når og hvor som helst.
Treningsformen er brukt av et stort antall toppidrettsgymnaser, militært personell og flere store idrettsstjerner.

Kampsport:
På kamsport skal dere lære slag, spark, albuer, knær, clinch, kast og sweeps. teknikker fra Boksing, kickboxing, Muay Thai.I kamsport trener du hele kroppen! Du vil bli mer eksplosiv og få bedre balanse, utholdenhet, styrke, koordinasjon og kondisjonTimen vil inneholde basic teknikker og høy intensitet trening.

QI GONG:
Qi Gong er puste- og bevegelsesteknikker som først ble utviklet i Kina. Teknikkene har vært utøvet i flere tusen år. Qi er det kinesiske ordet for livskraft eller livsenergi. Gong kan oversettes med å praktisere eller arbeide med. Puste- og bevegelsesteknikkene er en del av tradisjonell kinesisk medisin (TCM). Den tradisjonelle forståelsen av Qi Gong er at bevegelsene skal styrke kroppens egne selvhelbredende egenskaper. Energibanene i kroppen skal bli stimulert slik at livsenergien (chi eller qi) kan strømme mer fritt. Dette skal igjen bidra til indre balanse og avspenning i kropp og sinn, og at indre organer og livsprosesser skal bli påvirket på en positiv måte.

CardiCore:
CardioCore er en time som de fleste kan delta på, da det blir vist alternativer. Her bruker vi ulike hjelpemidler. Hvilket utstyr som vil bli brukt er litt opp til hver enkelt instruktør, og hva «humør» og sinnstemning han/ hun er. I hovedsak vil det bli en time hvor man kjører 30 min cardio (puls) og 30 min core dvs. styrke rundt hofter, bekken og på mage og rygg. Balanse blir også vesentlig her. Det vil bli meget lystbetont med god fengende musikk både fra 80 tallet og diverse annet.

ControlCore:
ControlCore er 45 minutter med hovedtyngden på core/kjernemusklatur. Vi legger inn ulike hjelpemidler alt etter hva humør instruktøren er i. Vi fokuserer også på balanse og kroppskontroll (holdning og bevisstgjøring av vår egen kropp) Lavterskeltrening som skal passe for absolutt alle.

FatBurner:
Fatburner er enkel & morsom Aerobic! Kanskje du får et «treningskick». Forbrenning og god kombinasjon – mage/rygg trening er også motivasjon!

Logo nye saltimer i høst 13

Logo nye saltimer i høst 13