Ny på senteret?

NY PÅ SENTERET?

TIPS OG ANBEFALINGER!

Velkommen til oss.

Her følger noen sentertips og anbefalinger av gruppetimer som passer for deg som akkurat har begynt å trene eller vil begynne. Gruppetimene og øvelsene er enkle å følge, og du kan lett tilpasse treningen etter ditt eget nivå.

Anbefalte gruppetimer å starte med:

STYRKE MED STANG

Dette er en time som du raskt kommer inn i og som gir rask fremgang. Vi bruker en stang der du bestemmer hvor mye du vil ha på av vekter. Du trener hele kroppen. Passer for alle!

SPINNING

Spinning er en motiverende gruppetime som gir deg høy forbrenning og god kondisjon. Her får du virkelig kjenne svetten sile og pulsen slå. Passer for alle. Syklene har ett display som viser motstand, watt, puls, frekvens, kalorier og distanse. Hvis man ønsker så kan alt styres og lagres på appen Mywellnes.

TRX SLYNGETRENING

Slyngetrening. Fokus på styrke, balanse, fleksibilitet og kjernemuskulatur. Din egen kroppsvekt er eneste motstand. På denne timen har instruktøren ekstra fokus på mage/rygg.

INTERVALLSIRKEL/TABATA

Dette er en time med høy intensitet. Du blir utholdende sterk og får god kondisjon. Her bruker vi enkle og velkjente øvelser.

LØPETIME

Intervaller på mølla timen for deg som ønsker å øke fettforbrenningen og komme i bedre form ved å trene intervaller på mølla,timen er med instruktør.

GRØNNE TIMER (YOGA – SKANETIX – STRETCHING)

YOGA

Du lærer riktig pusteteknikk og god holdning. Her får du; økt styrke, balanse, bevegelighet og kroppskontroll. Timen avsluttes med avspenning.

SKANETIX

Dette er en treningsform for styrke, smidighet, balanse og avspenning. Denne treningstimen gir deg en sunn, veltrent og smidig kropp. Her bruker vi avstressende musikk.

STRETCHING

Timen har fokus på uttøyning og avspenning. Tøying øker bevegeligheten og reduserer faren for skader, Du behøver absolutt ikke å være smidig og myk fra før for å delta på timen, som for øvrig også er en ideell time som et supplement til andre former for trening.

Sentertips:

1- Bli kjent med senteret & omvisning

Velkommen på omvisning. Vi viser deg gjerne senteret og svarer på spørsmål helt uforpliktende.

2- Spør oss & sjekk nettsiden

Vi er her for deg. Du kan spørre oss om alt du lurer på vedr. senteret, trening og hvilket medlemskap som passer best for deg.

Nettsiden haugesund-aerobic.no inneholder mye informasjon.

3- Den gode start (veiledning)

Hos oss får du inkludert den «gode start» med en Personlig trener. Kartlegging og treningsprogram.

4- Tren sammen med noen

Hvis du synes det er skummelt å trene alene og at det er vanskelig å «skru av omverdenen», så tren sammen med en kompis eller venninne. Det føles ofte tryggere når man er to. Eller prøv gruppetrening. Du forsvinner i mengden – Faktum er at folk har mer enn nok med seg selv.

5- Prøv Personlig trener

Nybegynner eller ei - det er mange gode grunner til å investere i en personlig trener. En PT vil gi deg innføring i øvelser tilpasset deg og dine mål, samt sikre at du utfører øvelsene med god teknikk. Når du får hjelp til å mestre dette øker selvtilliten og du vet hva du skal gjøre når du trener på egen hånd. I tillegg har du noen som kan motivere deg og gi deg tett oppfølging for å sikre at du opplever framgang i treningen din. Det å ha faste avtaler øker også sannsynligheten for at du kommer tilbake til treningssenteret.

6- Unngå å trene i rushtiden

Synes du det blir verre å trene hvis det er flere mennesker rundt deg? Da kan det være lurt å unngå ettermiddagsrushen da «alle andre» trener. Rushtid er gjerne mellom klokken 16 og 20 mandag tom. torsdag. For å trene litt mer i fred er det smart å trene tidligere på dagen eller etter kl 20. Kanskje du kan ta deg en økt før du starter på jobb eller i lunsjpausen? Vi har morgentimer fra kl 06:15 og kveldstimer fra kl 20:00.

7- Gruppetrening

Vi anbefaler alle å gå på gruppetimer. Du blir ivaretatt av instruktør og det forventes kun at hver enkelt gjør sitt beste. Du er i trygge hender, trener variert og oppnår resultater. Vi anbefaler 2 variert gruppetimer i uken og at man trener rolig de første 2-3 ukene. Vi har en App Haugesund Aerobic hvor man booker gruppetimer. Ved å klikke på timen får man en beskrivelse og video av timen.

Vi håper at du vil trives hos oss!

Vi er her for deg!

Haugesund Aerobic og Treningssenter

Bli medlem!