Gi Gass 9 nov. 2019

Gi Gass arrangeres av Haugesund Aerobic og Treningssenter i samarbeid med Gassco og H-Avis.

Dette er en treningsøkt for alle!

Gi Gass 09. nov. er årets kjekkeste og sosiale treningsøkt. Det skal trenes i 8 treningssenterøvelser. Her handler om å Gi Gass, ha det gøy og gjøre sitt beste. Åpent for publikum! Alle over 14 år kan delta! Resultatene er ANONYME!

Skulderpress (5kg damer og 10kg menn) - Spinning - Air squat - Tredemølle - sit ups - Benkpress (15kg damer og 25kg menn) - Rackheng (1 min. 2 hender så 1 hand andre min.) - Burpees.  Alle deltar i trekning av flotte premier UAVHENGIG av resultat!

Påmelding

Gi Gass film av øvelsene

Gi Gass film 2018

Gi Gass film 2017

Gi Gass film 2016

Gi Gass film 2015

Gi Gass film 2014

Alle deltar som enkeltperson (jenter mot jenter og gutter mot gutter).

Alle er med i trekning av flotte premier.

Alle kan i tillegg delta som  bedriftslag/skoleklasselag/foreningslag etc. og er da også med i trekning av lagpremier. Laget må være min. 3 personer uavhengig av kjønn, som melder seg på med samme lagnavn.

Resultatene fra de tre beste utøverne fra hver bedrift/skoleklasse/forening registreres og premieres i bedrifts/skole/foreningsklassen. Skriv navn på bedrift/skoleklasse/forening i feltet Bedrifts-/organisasjons-/klasselag.

Kun de 10 beste dame og herreresultatene og de 10 beste lagene offentliggjøres etter arrangementet.
Alle kan hente sine ANONYME resultater i resepsjonen fra onsdag uken etterpå.

Møt opp med de du ønsker skal være i samme gruppe som deg. Gruppene deles inn fra kl 10:20.

Dato: Gi Gass 9 nov. 2019

Oppmøte: Kl 09:30 – senest 10.00

Sted: Karmsundgata 51 (Haugesund Aerobic og Treningssenter)

Begrenset med plasser.

Program:

Kl. 09:30-10:00: oppmøte

Deltakerne må møte senest kl 10:00, deltakerne får deltakerkort og t-skjorte  mv.

Kl. 10:20

Det gis praktisk informasjon i felleskap og det deles inn i grupper.

Kl. 11:00-14:00:

Gjennomføring av øvelsene.

Kl. 14:00-14:30:

EGON stiller med mat til deltakerne.

Trekning av premier og avslutning.

Øvelsene og reglene:

1. Skulderpress: maks reps i 2min. Vekt, herrer: 10kg, kvinner: 5kg.

a. Start med stang på halsen.

B. Godkjent reps: Låst ut arm på topp. 

2. Spinning: maks meter i 2 min.

a. Må sitte hele tiden.

b. Utøver bestemmer motstand men noe motstand bør brukes. Ellers kan man miste kontroll.

c. Godkjent meter: Utøver må bremse sykkelen på 2min. Ikke lov å ta ut føttene før utøverdommer har lest av meter på 2min.

3. Air squat: maks reps i 2 min.

a. Start stående med utstrakt hofte.

b. Godkjent reps: 90 graders kne. Strekke ut hoften på toppen. Utøverdommer teller kun godkjente reps.

c. Siste reps må være stående.

4. Tredemølle: maks meter i 2 min.

a. Ikke lov å holde i tredemøllen mens man springer. Utøver bestemmer selv farten.

b. Godkjent meter: Må stoppe på 2min. utøverdommer noterer meter på 2min. .

5. Sit ups: maks reps i 2 min.

a. Start med hendene bak i gulvet.

b. Godkjent reps: Hendene nede i gulvet ved hodet. Helen ned i gulvet. Må ta på tuppen av skoen. Utøverdommer teller kun godkjente reps.

c. Siste reps hendene på tuppen av skoene.

6. Benkpress: maks reps i 2 min. Vekt, herrer: 25kg, kvinner: 15kg.

a. Start på topp med utstrakte albuer. .

b. Godkjent reps: Stang på bryst. Låst ut armer på topp. Utøverdommer teller kun godkjente reps.

c. Siste reps er på topp med låst ut armer.

7. Statisk rack heng:  2min. NB! Det siste minuttet med 1 arm.

a. Kalk er lov- Ikke hansker og andre hjelpemidler.

b. Start med begge hender på stang.Hender samme vei over stang.

c. Godkjent tid og reps: For å kunne fullføre med ei hånd må ei hånd slippes nøyaktig på 60 sek. Utøverdommer noterer tiden.

d. Slipper vedkommende ikke nøyaktig på 60sek. blir resultatet 60 sek.

e. Hånden som slippes kan ikke berøre den andre hånden.

f. Reps telles eks: klarer man 60 sek. med 2 hender og 10 sek. med ei hånd er resultatet 60 + 10 = 70 reps.

8. Burpees: maks reps 2min.

a. Start er stående med utstrakt hofte.

b. Godkjent reps: Brystet på gulvet. Strekke ut hoften på topp. Begge hender over hodet. Må hoppe med begge føtter fra gulvet. Luft under føttene. Utøverdommer teller kun godkjente reps.

c. Siste reps er stående med hender over hodet og strekt ut hofte.

Kontakt Rune Hummelsund på e-post rune@haugesund-aerobic.no  eller 901 67 708 om du lurer på noe!

Lykke til!

Haugesund Aerobic og Treningssenter

Bli medlem!